Wednesday, January 9, 2013

DIY Face Mask

Hi :)

Post for today aku akan bercakap tentang face mask di mana korang semua boleh buat sendiri dan menjimatkan :)


Dulu aku ada la juga beli face mask ni. Aku kalau sebelum pakai mask tu, aku akan simpan mask tu dalam peti sejuk sehari. Bila pakai, ya ampun sejuknya. Best gila rasa.

Tapi, nak beli selalu tidak kot. Faham-faham je lah sebabnya ye. 

So aku ada cara yang lebih baik untuk teruskan pakai mask ni dengan membuat sendiri face mask tu. Heheh :D

Bahan-bahannya anda perlu kan ini sahaja:



* madu dan plain yogurt

Cara-caranya:

1. Campurkan 2 sudu besar yogurt dengan 1 sudu besar madu.
2. kacau bagi sebati.
3. Apply kat muka then biarkan selama 15-20 minit.
4. Kemudian, basuh muka. 

Apa kebaikannya?

Madu - merupakan antioksida semulajadi yang dapat membantu menghalang pembiakan bakteria yang menyebabkan jerawat.

Yogurt - menyeimbangkan pH kulit muka dan menjadikan muka lebih bright dan juga dapat menghidrat kulit muka.

Simple dan senang untuk buat face mask ni. Mungkin anda akan tertanya, berkesan ke? 

Well, this too is also takes time. Sama seperti artificial produk di pasaran. Tetapi yang paling penting, it does not harm your skin. Sebabnya, the more natural ingredient you use, more good to your skin :) 

Selamat mencuba :)

sumber: acneskinsite.com


No comments:

Post a Comment