Tuesday, February 11, 2014

Macam Mana Nak Kecilkan Saiz PDF

Hi.

Haritu aku nak isi borang MyBrain dan kena isi secara online. So, semua dokumen berkaitan kena scan untuk attach dalam permohonan MyBrain. *Seriously aku tak tahu bila lah boleh dapat MyBrain ni. Mesti berbulan-bulan tunggu. Huuu~

Bila kita dah scan dan save dalam bentuk pdf, saiz dokumen tu pulak besar. Melebihi saiz maximum untuk letak dalam borang online MyBrain. 

Aku pun google macam mana laa nak kecilkan saiz file PDF, jumpa satu blog ni. Aku terlupa la blog mana, dia suruh pergi website ni kalau nak kecilkan saiz PDF secara online.

klik sini >>> neevia.com


Macam tu lah interface nya.

Aku rasa awesome gila website ni. Aku boleh, compress, resize dan merge file-file untuk dijadikan satu file bentuk PDF. Tanpa perlu register dan bayar, it's FREE! Itu yang penting. Hehe.

Okay, aku tahu aku ketinggalan. Orang lain semua dah tahu nak resize and merge pdf segala bagai. Huhu.

Itu ja nak bagitahu. Mungkin boleh beri info pada yang lain.

Kbye.

10 comments:

  1. thanks! tgh kecilkan file untuk apply mybrain jugak nie.. heee

    ReplyDelete
  2. wahhhhh thanks byk2 la bg info nie... kebetulan ari nie br nk upload docs utk apply mybrain... pastue t'tanya2 camne nk kecikkan size file pdf.. nsb baik jmpe blog post awk nie...ngehehehe... ^_^

    ReplyDelete
  3. Tumpang tanya untuk transcript akademik tu perlu ke kita upload sekali dengan sijil ijazah sarjana muda n sarjana yg ada dwi bahasa tu...Terima kasih yar...

    ReplyDelete
  4. lulus tak biasiswa mybrain awak? ada tips interview tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah da lulus. takda interview awak :)

      Delete
  5. Berapa lama awak tunggu untuk dapat mybrain?

    ReplyDelete