Sunday, March 23, 2014

Wall Climbing di Taman Cabaran, Putrajaya

Hi.

"When was the last time you do for the first time?"

Makan dalam betul ayat ni. My OB lecturer masa degree pernah tanya pada kami. 

It's sad you couldn't remember when was the last time you try for something new in your life. I mean, do you really enjoy your life to the fullness? 

Itu jawapan aku untuk diri aku masa pensyarah OB tu tanya.

Bila dah bekerja, lagi takda masa nak cuba aktiviti-aktiviti baru. Bila ada masa, member pulak takda nak ajak sekali -.-'

Tapi tadi for the first time aku try main wall climbing. At the age of 25, I did try wall climbing. Haha. Sadis.

Wall climbing ni terletak di Taman Cabaran, Seksyen 5, Putrajaya (near to PICC). Fee untuk main wall climbing tak mahal pun, affordable price and got student price too! :) So make sure you bring your student card.

Entrance fee : RM6.00 (adult) RM3.00 (student)
Equipment rental:
  • Climbing rope: RM15.00
  • Harness: RM5.00
  • Climbing shoes: RM7.00
  • Chalk bag: RM3.00
  • Belay device: RM4.00
*sewa equipment ni korang boleh share. Baru jimat.

Macam aku pergi 6 orang (lagi dua orang tu member kepada member tolong ajar kiteorang berempat), kami share sewa equipment dan amek satu pasang kasut saiz 7 dan 8. Kongsi-kongsi ja sebab nak main pun kena ikut turn. 

Kalau nak hire trainer, satu jam RM25.00/hour. Share trainer pun boleh (dalam 4 orang pun boleh jugak), baru save cost.. :)

Buka setiap hari:
10.00 pagi - 8.00 malam : ahad - khamis
10.00 pagi - 10.00 malam : jumaat - sabtu

Ini suasana dalam dewan wall climbing. *Gambar ni aku google




Gigih tak gigih duk panjat dinding tuh. Haha. Penat.. Semput den.

Nak panjat kena ikut warna batu. Kalau naik batu merah, sampai habis kena pijak dan pegang batu merah ja.

Gitu caranya. Baru aku tahu. 


Dah panjat dinding, harus lah bergambar kan. Itu biasa.. Hehe.

Bagi aku, seronok join main wall climbing ni. Banyak keluar peluh. Dan yang best game ni...... sebab indoor-game! 

Kau tak perlu nak berjemur tengah panas nak main game-game lasak macam ni. Ya, aku tak tahan panas -.-

Harga pun not bad, tak jauh dari rumah aku. Aku ada geng nak main game macam ni. 

InsyaAllah aku akan cuba main lagi :)

Till then. 

6 comments:

  1. salam... tumpang tanya... klw nak sewa mana satu yang wajib?

    ReplyDelete
  2. hi Tia, equipment tu mmg kena sewa semua ke? Tq ((:

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi. aah kena sewa. tp tak mahal rasanya sewa equipment dia. awk kena check balik current rent dia berapa.

      Delete
  3. hi.. em selain wall climbing, ade apa lagi ek dkt taman cabaran ni? saya tak pnh pegi lagi

    ReplyDelete
  4. hi.. em selain wall climbing, ade apa lagi ek dkt taman cabaran ni? saya tak pnh pegi lagi

    ReplyDelete